Sprookjeshuwelijk

Vrijdag was het eindelijk zo ver
...
Het huwelijk van mijn zus en schoonbroer.
De kleertjes die ik maakte voor Marie en Cériel,
mochten eindelijk gezien en getoond worden.


Het stofje van Soft Cactus werd door mijn zus gekozen.
Ik gebruikte de roze Wicky Pikes als basisstofje, 
en de roze Granny's Tiles als voering en om details toe te voegen.
Het roze maakt het sprookjesachtig, maar het oranje zorgt toch voor een speels accentje.

Voor Marie haalde ik de inspiratie voor het kleedje op de website van dit prachtige stofjesmerk.
Ik gebruikte het patroon voor de basisjurk van SVDH, voegde kapmouwtjes toe,
en maakte een gat in de rug. Voor het onderpand maakte ik een plooirokje.
Onder de rimpelrok zitten nog twee laagjes tule, zoals het hoort bij een echte prinses.
Af en toe kwam de tule eens piepen, mega-schattig vond ik dat.




Voor Cériel maakte ik een Theo. Wat een leuk patroon om mee te werken!!!
Ik moest wel twee exemplaren maken, 
want maatje 104 bleek te kort te zijn voor mijn driejarige reus ...


Cériel vond dat hij met een roze hemdje nu extra moest bewijzen dat hij een ECHTE jongen was ...

Het bloemenmeisje en de ringenjongen waren gekleed, 
de bruid tevreden,
en mama trots op het resultaat.
Missie geslaagd dus :-)


patroon: Marie, basisjurk SVDHZ. Cériel, Theo, zonen 09.
stofjes: Soft cactus, Candy orange pink. 
Basisstofje: Wicky Pikes roze. 
Voering & details: Granny's Tiles roze. 
Bij pindanootjes & Bambiblauw. 
Tule bij Koekepeertje.
kamsnaps: Koekepeertje.

8 opmerkingen:

  1. Waauw zeg, prachtige outfits! Het kleedje is supermooi met die open rug. En een roze hemdje of niet, het is duidelijk een superstoere kerel! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Evelyn!! Misschien nog een mooie foto toevoegen van de mama van de bruidskindjes en de bruid zelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon niet wachten op de foto's van de fotograaf Sofie, daar zullen zeker ook nog pareltjes tussen zitten van het bruidspaar met de kindjes, en hopelijk ook een mooie gezinsfoto, je hebt ze nog te goed ;-)

      Verwijderen
  3. Wouw, echt top. Een jongenshemd! Dat was nu het laatste waar wij aan dachten toen we de Wickey Pikes in het roze maakten. Maar Cériel bewijst dat een echte jongen alles aan kan!
    En dat kleedje, zo lief, ik wordt opslag terug verliefd op de roze versie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Wat een eer om uw reactie te lezen :-) bedankt! :-) Wij zijn grote fan van jullie stofjes, zo zacht en vooral zo mooi ... eindeloze mogelijkheden ... ! Er staat hier zelfs een soft cactus-boekentas voor Marie klaar.

      Verwijderen