We zijn er klaar voor ...

We zijn er klaar voor 
...
klaar voor een nieuwe school, nieuwe juffen, nieuwe vriendjes.
Een nieuwe wereld zal voor Marie opengaan in het eerste leerjaar.
Bij zo'n belangrijke gebeurtenis hoort natuurlijk een speciale schooltas.
Eentje met liefde gemaakt door mama ;-)


Marie koos de stofjes, ik deed de rest.
Ik heb gepuft en gezweet, ...
zeg nooit, 
'we gaan eens snel een boekentas maken' 
... 
en zeker niet wanneer je zoals ik nog nooit met decovil had gewerkt
...
Maar dankzij de handleiding van Oon
is het me toch gelukt.
(Bij deze, Oontje, HARTELIJK dank!!!!!!)
Al haalde ik de boekentas wanneer ze bijna klaar was,
weer bijna volledig uit elkaar.
Plots kwam er een rampscenario voor mijn ogen, 
ik zag Marie na een week al thuiskomen met een vuile, gescheurde onderkant. 
Want de stofjes van Soft cactus zijn wel heel mooi, maar ook zeer licht.
Daarom besloot ik om een extra jeanslaag aan de onderkant aan te brengen. 
Ik gebruikte ook jeans voor de voering om het geheel steviger te maken. 
En hopelijk houdt de schooltas het nu een tijdje vol ...

 



Dat kleine meisje verandert plots zo snel 
wanneer je haar ziet lopen met zo'n grote schooltas op haar rug.
...

Genoeg geoefend nu, nog even goed ZOT doen, en extra genieten van de laatste dagen vakantie!


Handleiding: Oon
Fourniteren: Els Rits & Koekepeertje
stof: 
voering; jeans gekregen van mijn schoonmama
buitenstof: Toddler Ivy - S - blauw, Soft Cactus bij Pindanutjes
details: Puzzled Milly - S - rood, Soft Cactus bij Pindanutjes


9 opmerkingen:

  1. Waw! Volgend jaar is het hier ook zover, maar ik denk toch niet dat ik de moed ga kunnen opbrengen om zelf een boekentas te maken. Chapeau voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je, als je je kind met je zelfgemaakte schooltas trots door de schoolpoort ziet gaan ... dat maakt het toch de moeite waard ;-)

      Verwijderen
  2. Dat meisje gaat zeker scoren op school!!!!! Supermooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen