7 horses in the sky


Marie heeft net als mezelf, 
de liefde voor paarden niet in het bloed.
Nochthans zit het wel in de familie ...
We vinden het allebei prachtige dieren, 
en houden ervan om er naar te kijken
op een afstand dan toch, 
dichter dan eens over hun hoofd strelen komen we liever niet ...

Toch vond ik dit paardenstofje wel passen bij Marie,
ik kocht het een tijdje geleden bij koekepeertje.

Net als bij het kikkerkleedje gebruikte ik het basispatroon uit SVDHZ,
met aangeknipte mouwtjes. 
Voor het onderpand rimpelde ik twee keer de stofbreedte.
Tussen het onderpand en bovenpand verwerkte ik gouden paspel.


Bij de afwerking vond ik dat het kleedje nog iets miste ...
daarom werkte ik de zoom af met een siersteek.


buitenstof: horses brown, timeless treasures, bij koekepeertje
gouden paspel: koekepeertje
binnenstof: bruin katoen; koekepeertje

2 opmerkingen: