Lieflijke Lucy

De winter is nog volop in het land,
en ik hou van het gezellige, knusse sfeertje
...
maar toch kijk ook ik (zoals velen wellicht) al uit naar het eerste lentezonnetje.


Daarom alvast een zomers jurkje
...
(en omdat ik volop patroontjes aan het testen ben, op zoek naar het
ideale eerste communie kleedje voor prinses Marie)
(en omdat de belichting op zo'n grijze winterdag niet dat is, en je geen deftige foto's kan nemen)
(en omdat dochterlief weigert haar pyjama uit te trekken, maar liever knus in de zetel blijft zitten,
met haar pyjama en een warm dekentje)

Deze keer geen SVDH, maar La maison Victor;
nl. de Lieflijke Lucy jurk.
Al ga ik de volgende keer wel opnieuw de werkwijze uit SVDH gebruiken
om armsgaten dicht te stikken
...
want hier heb ik toch wat gevloekt, en de afwerking van de armsgaten is niet zoals ik het zou willen.


Van de strik, de plooitjes en de leuke afsnijding van de bovenpanden ben ik dan wel weer fan!

patroon: Lieflijke Lucy jurk, la maison victor (editie 4 - winter 2014)
buitenstof: Kennedy in multi van Camelot, bij stoffen Verkempinck
binnenstof: blauwe polkadots klein, bij koekepertje

2 opmerkingen:

  1. Waauw Evelyn, heel leuk!!!
    Is Verkempinck in Oostende een aanrader voor stofjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Sofie, zeker een aanrader!!!! Maar je moet wel veel tijd en een dikke portemonnee hebben (niet omdat de stofjes zo duur zijn, maar omdat de keuze enorm is)

    BeantwoordenVerwijderen