Communiegeluk & Giveaway

Maanden keken we ernaar uit,
en nachtenlang maakte ik plannen
over een droomdag
voor mijn kleine prinses.


Vorige week donderdag was het zover,
Marie deed haar eerste communie.
...
En ze straalde. We straalden. Iedereen straalde.

Voor HET kleedje wou ik iets vrij sober,
niet te veel frulletjes, en tralalatjes, 
maar toch iets meisjesachtig.
Ik koos voor de Birdiejurk uit LMV,
eenvoudig maar stijlvol,
in witte piquéstof met een kanten middenstukje.


Ik maakte ook een oudroze manteltje,
de testversie kon je hier al zien.


Tijdens het maken van de jurk begon ik toch te twijfelen. 
Dit is één van de eenvoudigste patroontjes die ik maakte.
En in facebooknaaigroepjes zag ik heel wat 
communiejurkjes voorbijkomen die heel wat moeilijker waren. 
Maar toen Marie het jurkje voor de eerste keer aantrok,
wist ik het, dit was het, dit had ik in mijn hoofd.
De schoentjes van Ocra, pasten perfect bij het jasje en haar kleedje,
ze leken wel voor deze outfit gemaakt.


Er werden ook heel wat feestaccesoires gemaakt,
ik naaide vlaggetjes, strikjes en kussens in dezelfde stof als de voering van haar jasje.



De vlaggetjes werden ook gebruikt om de uitnodiging een persoonlijke toets te geven.


Ook de cameo draaide overuren ...








Voor de peter, meter en grootouders maakte ik fotoblokjes.
Ik zag het idee vorig jaar bij Hilde@home.
We lieten houten plankjes zagen, behandelden ze met whitewash,
kleefden de foto erop en beschermden het geheel met een laagje matte vernis.



Het werd een met liefde overgoten dag,
 hij vloog jammergenoeg voorbij,
maar we zijn nog steeds aan het nagenieten.
Elke dag worden de foto's overlopen,
en nog elke dag pink ik een traantje weg
...
En omdat ik een stukje van deze mooie dag met jullie wil delen,
organiseer ik een giveaway ...
Laat hieronder een reactie achter, volg mijn blogje, deel dit bericht
op facebook 
en maak kans op een l'étoile de MarCel geschenkje,
gemaakt uit de feeststofjes, 
wat het wordt blijft nog een verrassing.
Binnen een weekje, op zaterdag 30 mei, zal Marie een naampje trekken,
en maak ik de winnaar bekend. 
Ik vind het zelf al spannend, en Marie ook :-)

En dan sluit ik nu dit blogberichtje af,
met enkele sfeerfoto's
...












patronen: Birdie & Jaqueline uit La maison Victor
stof: witte piqué, kant, oudroze stretch katoen,
Sheashore Shelly (pastel Roos) Soft Cactus,
alles van Stoffen Verkempinck
schoentjes: Ocra, schoenen Verduyn
fotografes: mijn lieve schoonzussen, Héleen & Annemie

 x

53 opmerkingen:

  1. Prachtig!!! Echt! Zowel het kleedje, als het jasje, als de foto's...
    En wat leuk dat je een give-away koppelt aan je communiegeluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet dat ik fan ben van je blog, je creativiteit, je werk, je marie en vooral gewoon van jou 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fan fan fan ven de sfeer, kleedje, ... Super, zou je willen inhuren voor ons volgend event! 👍 💋❤️ Normaalste super!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk! Helemaal op z'n Evelyns... tot-in-de-puntjes-AF! Zal eens een workshop bij je volgen!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dan moeten we nog eens afspreken!!!! Het is weeral veel te lang geleden ;-)

      Verwijderen
  5. Zalige sfeer dat je gecreëerd hebt!! Alles ziet er tip-top in orde uit.
    Ons communicantje is morgen aan de beurt... Ik ben benieuwd <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Bedankt! Hopelijk hadden jullie ook een pracht van een dag!!!!!! Geniet nog maar volop na ;-)

      Verwijderen
  6. Wauw mooie paagina ! Goed gedaan ! Machteld

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, daar wil ik zeker aan meedoen! De prachtige foto's heb ik al gezien op facebook en het doet je verlangen naar de eerste communie van mijn schatteke! Ik vind het een ongelooflijk mooi kleedje, helemaal op maat van Marie en alles past mooi samen! Dikke proficiat fiere mama

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig geheel allemaal ! Mooi gedaan ! Ik doe graag mee aan de give-away. Ik ben jarig op 30 mei, dus een extra cadeau als verrassing dat zou wel leuk zijn .
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dank je, en alvast een gelukkige verjaardag!!!! p.s. <3 jouw blog!

      Verwijderen
  9. Ontroerend schoon, écht waar...
    Ik doe alvast wat ideetjes op voor binnen 2 jaar ;-)
    Groetjes, AnneLuSe x.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dank je, en je kan nooit vroeg genoeg beginnen met de voorbereidingen ;-)

      Verwijderen
  10. Ik heb net je blog ontdekt, helemaal doorgelezen en ik kan dit heel simpel samenvatten: echt PRACHTIG wat je allemaal maakt!! Ook het mooie kleedje van je poppemie, je schattige uitnodigingen, de leuke aankleding van het feest is echt top! Goed gedaan en ik kijk al uit naar je volgende blogberichtjes! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi stijlvol kleedje, eenvoud siert. Ik ben nog maar net begonnen met naaien, maar het lijkt me fantastisch om zelf de kleertjes te kunnen maken voor de communies van mijn 2 schatjes (waarvan eentje in je klasje zit: Mila, dus ik heb nog wel wat tijd om te leren).  Ook super dat alle bijhorende versiering en zo in dezelfde lijn gemaakt werd, heel mooi! Groetjes, Lore

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lore, wat leuk om jou hier tegen te komen ;-) Groetjes aan je schatjes!!!!

      Verwijderen
  12. Ik kende jouw blog nog niet....was meteen gegrepen door de 'sfeer' en de' stijl' . Schitterend gecombineerd / originele ideeën . Heel benieuwd wélk geschenkje je nu nog uit je mouw kan schudden voor deze attractieve give away.
    Mag ik ook meedoen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag je meedoen, het is een hele eer voor mij dat je wilt meedoen!
      Bedankt voor de complimentjes :-)

      Verwijderen
  13. Amai, prachtig. Volgend jaar twee eerste communiekanten hier. Ik smelt bij deze mooie foto's! Ik ben heel benieuwd naar je creatie voor de give away. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, jij gaat een fantastische tijd tegemoet ... leuke plannen maken, voorbereidingen en dan DE grote dag zelf, geniet!!!!!!!!

      Verwijderen
  14. Wauw! Prachtig kleedje, geschenkjes, versiering, foto's... alles dus!
    Heel mooie blog ook, als ik eens wat meer tijd heb ga ik wat verder kijken in de oudere berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Reacties
    1. :-) je hebt geen keus! je moet :-) aan wie moet ik anders dagelijks mijn ideeën kwijt ...

      Verwijderen
  16. Ik vind het kleedje echt heel knap, de hele look trouwens. En de communiefoto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een echt communiekleedje, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zoals ik je leerde kennen: top! Alles tot in de kleinste details afgewerkt! Prachtige foto's, prachtig gezin, prachtige zaken om naar terug te kijken! Amaaaai, zou jij geen weddingplanner of zo worden ??? Ik kijk altijd vol verlangen naar je nieuwe blogberichtjes, want ze zijn heerlijk om te lezen, om te volgen... Precies of je komt in een andere wereld terecht!
    Toppie, juffie!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig nog geen carrièreswitch voor mij ;-) daar heb je heel veel moed voor nodig ... soms jaloers dat jij dat wel aandurfde!!!! Jouw meisje zag er trouwens ook beeldig uit!

      Verwijderen
  19. Zo adembenemend leuk, haar haartjes zijn helemaal in dezelfde stijl als die van ons meisje...! Super stijlvol, klassefeestje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Inderdaad, ze lijken wat op elkaar qua stijl. Ik vond Eulalie haar kleedje trouwens PRACHTIG!

      Verwijderen
  20. Wauw wauw wauw! Fantastisch! Schitterend!
    Nog een proficiat gewenst voor jullie!
    Ik doe ook graag mee met de give-away, spannend! :) :)

    Liefs
    (Unique) Marieke
    www.uniquemarieke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dank je, en ik neem zeker een kijkje op je blog!

      Verwijderen
  21. Reacties
    1. :-) Dank je ... jammergenoeg ga ik je niet verrassen ... maar misschien een volgende keer ;-)

      Verwijderen
  22. ik hoop binnen een paar jaar ook zoveel visie (en talent) te hebben als het bij ons feest zal zijn... super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel rondneuzen op pinterst, instagram, blogjes ... en geloven dat je het kan! Succes!!!!

      Verwijderen
  23. Wat een pracht van een feest! Leuke projectjes en ideetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waw! Prachtig Evelyntje! Helemaal af!
    Dikke kus voor jou en je pracht van een communicantje!
    Annelien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Reacties
    1. Waar is de tijd dat Marietje in je klasje zat ;-) de kleine losbol van toen, is nu een flinke toffe meid geworden ;-)

      Verwijderen