Ikea goes fashion


Een tijdje geleden zag ik op instagram bij haar
een prachtig jurkje in een ikeastofje verschijnen.
Diezelfde avond nog stuurde ik manlief naar Ikea om een paar meter van deze stof.
Ondertussen maakte ik reeds een jurkje voor mezelf.
Een bijpassend jurkje voor dochterlief staat nog op het programma
...


Ik gebruikte het patroon van de bekende 'June' uit LMV, 
maar gebruikte voor het rokdeel een tulpenrok
 in plaats van een plooirok.
De vele plooitjes van de June-dress, 
zijn wat te bombastisch voor mijn kleine gestalte.
Een tulpenrok daarentegen, 
past ideaal bij mijn vrouwelijke vormen,
en geeft de jurk toch een leuk plooitjes-effect.


Ik maakte het tulpeneffect door vooraan en achteraan twee plooitjes te maken,
op de plaats waar de nepen van het voor- en achterpand zitten.


Het rugpand paste ik ook aan, ik liet de open rug weg,
waardoor ik een soort boothals-eefect bekwam.


Een leuk en eenvoudig patroontje,
aangepast aan mijn figuur en voorkeuren
... zo gaan er nog jurkjes volgen!!!


Oh, ja, en nog een weetje voor de kleinere dames ...
het is niet omdat je je jurk moet inkorten,
omdat hij anders tot onder je knieën komt,
dat je ook een kortere rits kan gebruiken.
Want in de jurk geraken mag dan wel lukken,
eruit geraken is iets anders,
dus voor alle veiligheid,
neem meteen een lange rits ;-)


stof: Sofia, Ikea
patroon: June dress, La Maison Victor

13 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je x die naaimicrobe zit in onze genen hé tante!

      Verwijderen
  2. oh, wat een mooie jurk zeg! Chapeau, het staat je supergoed!
    Je hebt onmiddellijk een volgertje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dank je, wat een eer dat je me wilt volgen! x

      Verwijderen
  3. Beste

    Prachtige jurk! Ik was op zoek hoe ik er ook zo'n tulpenrok kan aanzetten, want die vele plooitjes zijn ook zo mijn ding niet.. Tips voor hoe ik het patroondeel van de rok kan aanpassen? Is het nog steeds een a-lijn rokje, of in principe gewoon rechthoek?

    Bedankt alvast

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, (sorry voor mijn late reactie) Ik gebruikte inderdaad gewoon een rechthoek. De plooitjes maakte ik ter hoogte van de borstnepen van het bovenpand. Ik kreeg nog al vraagjes over de tulpenrok en ben van plan om binnenkort een korte handleiding te maken ...

      Verwijderen
  4. Wauw! Superjurk! En weten dat ik maandag in de ikea deze stof toch maar links liet liggen...Ik ontdekte pas gisteren je blog dus zie nu pas deze leuke jurk!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk ... we ontdekten blijkbaar elkaars blog ;-) ... de stof moet je zeker op je boodschappenlijstje zetten voor je volgend ikea bezoek ... ik vind het zo leuk om te dragen, dat ik momenteel bezig ben met een rokje in dezelfde stof ... wordt vervolgd ;-)

      Verwijderen