Ginger

Hij stond al zo lang op mijn lijstje,
de ginger-dress uit 
de allereerste editie van LMV.
Ik ging hem maken voor het huwelijk van mijn zus,
maar had geen tijd genoeg.
Ik ging hem maken voor de communie van Marie,
maar besliste wijselijk in januari al
dat ik me enkel zou focussen op
Marie haar outfit.

Maar nu het vakantie is, besloot ik om eindelijk eens aan mijn
versie van de ginger te beginnen.


Ik ging voor een abrikoos rode (of oranje of roze ... kies zelf) imitatie zijde van de stoffenstraat.
Een prachtig, soepelvallend stofje, met een subtiele glans. 
De eigenares was zo vriendelijk om het bijpassende garen voor mij uit te zoeken. 



De jurk kwam meteen al van pas op het trouwfeest van een collegaatje,
en zal deze zomer ongetwijfeld nog een paar keer uit de kast gehaald worden. 


Ik maakte voor de eerste keer zelf biais, 
wat een werk (!?!?!)
Het resultaat is mooi ... maar ik denk dat ik de volgende keer toch op zoek ga naar een 
bijpassend kant-en-klaar biais'tje.


stof: imitaite zijde, apricot, bij de stoffenstraat




7 opmerkingen:

  1. Wauw, supermooi en stylish!
    Vond je de stof makkelijk om mee te werken? Ik twijfel al een tijdje om enkele kleurtjes in huis te halen :-).
    Groetjes, Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Je haren zijn trouwens ook heel mooi opgestoken! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het supermooi! Staat jou geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ! Heel mooi stofje uitgekozen. Je ziet zo dat het comfortabel en zacht is.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen