Origami voor DHZ'ers


Ik besloot om aan de verleiding te weerstaan,
en even geen nieuwe stofjes meer te kopen.
Dus dook ik in mijn stoffenvoorraad
...
Deze half square triangle van Michael Miller,
vond ik bijna helemaal onderaan in de doos.
...
Het stofje lag enkele weken vanop de naaitafel naar mij te lonken,
geen idee wat ik ermee ging aanvangen.
Tot ik plots, uit het niets, aan het plooien ging,
en vond dat ik zo wel een heel leuk effect bekwam.



Ik gebruikte het patroon van het Anna-Lotte bovenpand uit SVDHZ2,
maar ik tekende er aangeknipte mouwtjes bij. 
Op het voorpand stikte ik een geplooide strook vast.
Als onderpand maakte ik een plooirokje. 


Marie tevreden,
mama tevreden,
en de stoffenvoorraad 
weer een beetje kleiner
...
Wat wil een mens nog meer,
op naar het volgende naaiprojectje!

buitenstof: Half Square Triangle by Michael Miller, 
(ooit gekocht bij een stoffenverkoop op FB)
binnenstof: zwart katoen, stoffen Verkempinck


5 opmerkingen:

  1. Heel leuk zo! Ik moet hier ook dringend die stoffen kast onder handen nemen!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En schoon, dat stofje uit de kast. -hartje- voor de plooien, die maken het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amaai, zo'n zalig kleedje!
    Haar haar werd zo leuk opgestoken en gevlochten.... mijn dochter vind dit ook zo leuk maar jammergenoeg kan ik dit nog niet zelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, mooie kastenvondst is dit! Nog van dat?

    BeantwoordenVerwijderen