Kliederschort

Of hoe een oud hemd als schilderschort 
ook mooi kan zijn
:-)



Op het lijstje met benodigdheden voor het tweede leerjaar
stond 'een oud hemd van papa of mama' om te gebruiken als
schilderschort. 

Ik ging op zoek naar een hemd van manlief, en de allereerste La Maison Victor,
want ik herinnerde me dat daar een tutorial incstond voor het maken
van een kliederschort. 
Moeilijk is het niet, 
je knipt de kraag af, en 4 cm extra van de halsboord.
Je legt een t-shirt op het hemd 
(schouders op elkaar)
en tekent er 4 cm erbij.
(Al vind ik dit toch wat nipt. De volgende keer neem ik wat extra cm's)
De lengte van het hemd kan je gewoon behouden.
Daarna maak je elastiektunnels a.d.h.v. biaisband,
en stik je de mouwen en zijnaden dicht.
De sierzakjes liet ik achterwerge, en ik pimpte het geheel wat op met behulp
van Mr. Cameo.



Ziezo Marie, laat je maar goed gaan met kwast, verf, klei, lijm, enz ...
Ik ben al benieuwd naar al je kunstwerkjes.

hemd: uit papa's kleerkast
biaislint: veritas
tutorial: La Maison Victor, editie 1, winter 2013

6 opmerkingen:

  1. Maar hoe geweldig perfecte timing! Lilith ging gisteren voor het eerst naar de tekenschool, en moet ook een kliederschort meebrengen. Ik weet meteen wat gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voelde Marie zich in haar nopjes met haar nieuwe schort!
    Kijk maar : http://kiempjesvanklas2b.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh leuk! Ik heb voor Jaron een gewone oude T-shirt meegegeven, maar ik ga mij hier toch ook eens aan wagen, denk ik. (Zonder naai talent...)

    BeantwoordenVerwijderen